۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۷, یکشنبه

امضای پیمان راهبردی میان افغانستان وامریکا

    مفاد این پیمان:
 - در قدم نخست اینکه تمام دارایی های که در حال حاضر در اختیار نیروهای ناتو قرار دارند ، برای مدتی مدیدی بازهم دراختیار شان خواهند ماند واندک نیازی خواهد بود که بعد از سال 2014 به کشور های شمالی  افغانستان بفروشند.تا آنان نیز نتوانند از فن آوری آن بهره ورند وبه خصوص روسیه حریف دایمی امریکا در دنیا.  که بدون شک بیشترین کمک های کشورهای کمک دهنده در این راستا(پایگاه سازی ومصارف بسیار بلندی عساکر ناتو)  مصرف شده است.
- از جانب دیگر تمام کارمندان نظامی وغیر نظامی از جرایم تبرئه خواهد ماند ، هرآنچه آنان انجام دهند ، مطابق قوانین امریکا مجازات خواهند شد، نه قوانین افغانستان.
    شروط این پیمان:
- این پیمان می باید از جریان فرایند صلح تقویت وپیشتبانی نماید؛
- این پیمان می باید موجب نگرانی کشورهای همسایه قرار نگیرد؛
- و بتوسط نمایندگان مجلس افغانستان تایید شود.
     اینکه واضح است کشورهای همسایه به شمول پاکستان وایران ، همواره در امور داخلی افغانستان دخالت نموده است و تلاش می روزند کما کان این دخالت شان را ادامه دهند  و در اکثری موارد در گذشته باعث تباهی ونابودی وگاه تاراج آثار باستانی و.....وحتی حملات مستقیم شده  اند واین حقیقتی است که کتمان آن بر کسی پوشیده نیست.
  بهر روی؛ با وجود چالش ها فراروی نیروهای ناتو ، باید این پیمان به امضا می رسید . چنانکه این امر بر همگان واضح است که به نفع افغانستان تمام خواهد شد . به لحاظ اینکه ما (ملت ) ماتا به هنوز به آن مرحله ی از توانمندی نرسیده است که بتواند از جنبه های مختلفی سیاسی ، امنیتی (نظامی) واقتصادی و... موارد ، نیازمندی های خویش را مرفوع سازند ، پس لازمه ی این است که سالیان سال باید ناتو وامریکا در افغانستان بمانند ، تا باشد ملت ما هم از نظر اندیشه وتفکر تقویت شده وهم از نظر توانمندی سیاسی واقتصادی.  وانگهی  است که زمینه ی بیرون شدن امریکایی ها وناتو فراهم خواهد شد ورنه باید سالیان درازی بازهم این همسایگان نا به خرد ما هم چنان در دامن ما سنگ افشان خواهد کرد تا همدیگر خودرا بزنیم ولی دراین پدیده امری که بسیا رمهم است اینکه باید وباید شعور سیاسی وآگاهی سیاسی وسطح اطلاعات ومعلومات مردم ما می باید بلند رود .
 درکل ؛ تا زمانیکه ما ملت نشده ایم ، مشکلات هم چنان فرا روی ما خواهد بود ، چه از عوامل داخلی ویا خارجی . پس بیایید همه باهم تاریخ خویش را بسازیم ، وسرنوشت خود را بدست خودمان رقم زنیم ، هرآنچه خود ما می خواهیم وهرآنگونه ی که خود ما بخواهیم.

هیچ نظری موجود نیست: