۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

هفت وهشت ثور روی یک سندان

صبحدم 27 اپریل 1978 مطابق 7 ثور 1357 قیام نظامی علیه حکومت محمد داوود خان براه انداخته شد واین امر به تعقیب قتل میر اکبر خیبر یکی از بزرگان بخش پرچم دموکراتیک خلق به وقوع پیوست. دراین روز عساکر شوروی وارد افغانستان شد که منجربه آغاز نظام کمونستی درافغانستان گردید ونتیجتاَ دوملیون نفرکشته وپنج ملیون نفر مهاجر در قبال داشت. واما 8 ثور که  مردم مجاهدین را درخانه هایشان جای میدادند وبه آنان کمک کرده وپا بپای آنان در راستای سرنگونی این رژیم که به الحاد وکفر مثما شده بود برآمدند.
علت آغاز این خیزش ها علیه این رژیم چه بود؟ در قدم نخست باید گفت که کودتای نظامی یکنوع دلهره وترس وحشت را میان مردم بوجودآورد وسپس مردم یافتند که حزب کمونست به عنوان حزب الحادی وکفر وعلیه دین اسلام بوده وآهسته آهسته  قیام ها به گوشه واکناف پخش شد وهمگان را واداشت که به این صحابه در دفاع از خاک وآزادی آن بپیوندند.
نتیجه ی این امرآن شد که مجاهدین پس از 14 سال جهاد وارد کابل شد و جهاد را موفق اعلام داشتند . نکته ی که قابل اهمیت است اینکه این همه بودجه ومصارف را کشورهای غربی وبخصوص امریکا پرداخت نمود ودرکل میتوان گفت که کشورهای غربی کمک های بس عظیم وبزرگی را به مسلمانان افراطی انجام داده اند واین مساعدت علیه رژیم الحادی خوانده ی کمونست را به شکست مواجه ساخت.
پیامد های هفت وهشت ثور: قتل ، کشتار ، وحشت ، ترور ، معلولیت ، فروپاشی نظام سیاسی واز بین رفتن تأسیسات زیربنایی و مهاجرت به سایر ممالک دنیا را در قبال داشت وآن چیزیست که پاکستان درروز فروپاشی ارتش افغانستان اعلام داشت :  بزرگترین موفقیت پاکستان است.

 واما، این مجاهدین بودند ؛ همینکه وارد شهر کابل شدند ، به تاراج وچپاول دارایی هایی عامه پرداختند ، آنرا با خود بردند ویا هم به بهانه ی اینکه به امکانات دفتری  دست کافران خورده از بین بردند. نمونه ی آن وزارت خارجه افغانستان ؛ که ماشین های کاپی را از منازل بالا به پایین می انداختند که دست کافران به آن خورده است. در کنار این گونه چور وچپاول، در هرجای کابل به نام های متعددی پرچم های بلند شد وهریک خواستار مزایا وامتیازات جداگانه  شدند ، که این امر باز هم برای چهار سال دیگر به شدید ترین شکل توحش ، بربریت ، قتل های گروهی و......وحتی تجاوز مبدل شد.
 اکنون زمان آن فرارسیده است که کارنامه ی رهبران جهادی در یک فضای گفتمان مورد نقد وارزیابی قرارگیرد و آنانیکه مرتکب جرایم ضد بشریت شده اند جزای اعمالشان را ببینند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

واقعا هفت وهشت ثور روی یک سندان می باشد . پیامد های هفت وهشت ثور جزء مهاجرت ، معلولیت ، قتل وکشتار چیزی دیگری را در قبال نداشت.